IFI Logo

Mal Proff og Fargerike satser i sentrum

Butikk, bank og offentlige lokaler
Mal Proff og Fargerike satser i sentrum
Robert Walmann

Robert Walmann
(oppdatert )(Publisert )

Torsdag forrige uke åpnet kjedene hver sin nye butikk under samme tak, midt i Oslo. – Vi vil drive butikk der folk bor, sier de to kjededirektørene.

Følj

Følg ifi.no på Facebook, TikTok og Instagram.

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Dele

Annonse
IFI annons

Mal Proff-sjef Terje Langmo gjør seg klar til sin åpningstale. Det samme gjør kjedesjef i Fargerike Stine Solheim. I dag skal de åpne hver sin nye butikk under samme tak, og målet er å sette mer farge på hovedstaden.  

Terje Langmo og Stine Solheim

STERKE SAMMEN: Terje Langmo fra Mal Proff og Stine Solheim fra Fargerike mener det skal bli vanskelig å være deres konkurrenter. – Vi tilbyr det beste til håndverkeren og forbrukeren, sier de.

Foto: Picasa

Yrende byliv

Lokalet er fullt av folk. Her er leverandører, håndverkere, fagfolk og kunder. De har kommet for å overvære den offisielle åpningen av Fargerike og Mal Proffs nye sentrumsnære satsing i Oslo.
Vi er i Waldemar Thranes gate 72. På Alexander Kiellands Plass. Denne plassen er selve kjernen i strøket rundt Ila-området. Her er handel, serveringssteder og holdeplasser for buss med mer enn 5000 på- og omstigninger hver dag.

LES OGSÅ: Fargehandleren som følger kundene 

Mal Proff og Fargerike Oslo

FOLKSOMT: Alle som har noe i oppussingsbransjen å gjøre var på plass da Mal Proff og Fargerike åpnet sine nye butikker på Kiellands Plass i Oslo.

Foto: Picasa

Tett på der folk bor

− Vi vil være der folk bor og ferdes. Dette område er et knutepunkt for håndverkere, og jeg er trygg på vårt urbane konsept vil lykkes. Vi kommer til å satse i sentrum i flere norske byer fremover. Det gjelder å være tett på de store folkemassene, sier Langmo.

Terje Langmo, Mal Proff

TALER TIL FOLKET: Det var en stolt kjedesjef som kunne ønske velkommen til Mal Proffs nye butikk i Oslo sentum. – Vi har over 60 utsalgssteder i Norge nå. Og flere kommer, sier han.

Foto: Picasa

Mer tilgjengelig

Det er kjedesjef Stine Solheim helt enig i. Hun har også tro på at byfolk vil sette pris på Fargerikets etablering av den 400 kvadratmeter store butikken i sentrum.

− Vår jobb er å fargelegge Oslo. Derfor er det viktig at vi er lett tilgjengelige for kundene. Jeg håper også mange vil benytte seg av vårt tilbud om å få en interiørkonsulent på besøk. Når du får hjelp av en interiørkonsulent, viser det seg at kundene tør å bruke mer farger og tekstiler, sier hun.  

LES OGSÅ: Tar sats i fargebransjen

Stine Solheim, Fargerike

TETT PÅ: Vi skal være tett på kundene. Denne butikkåpningen handler om å komme nærmere kundene. Det tror jeg blir viktigere i årene fremover, sier kjedesjef i Fargerike, Stine Solheim.

Foto: Picasa

Under samme tak

De to kjedene har åpnet sine butikker under samme tak. Fargerikets kunder får inngang via kjøpesenteret, mens Mal Proff-kundene slipper inn fra gateplan. På gaten er det også reservert to parkeringsplasser som håndverkskunder kan benytte.

Mal Proff Alexander Kiellands Plass

PÅ GATEPLAN: Inngangen til Mal Proffs nye butikk i Oslo er fra gateplan. Kundene til Fargerike får inngang via kjøpesenteret på Alexander Kiellands Plass.

Foto: Picasa

«Pick Up-point»

Markedssjef i Mal Proff, Jan Erik Foss, forteller at den 175-kvadratmeter store butikken er utformet slik at det er enkelt å komme, og enkelt å dra.

− Dette skal bli et «pick up-point» for håndverkeren. Vi vet at maleren i Oslo har savnet en slik butikk. Nå er vi på plass med vårt urbane konsept der vi har mye varer på et lite areal, sier han.

Jan Erik Foss, Mal Proff

EFFEKTIV HANDEL: Markedssjef i Mal Proff, Jan Erik Foss, tror mange malere i Oslo vil sette pris på den nye butikken. – Vi skal gjøre handelen enkel og effektiv, sier han.

Foto: Picasa

Lærer av hverandre

Mohamed Abdullahi er butikksjef for Mal Proffs nye butikk. Han gleder seg til å bli kjent med håndverkere i byen.

− Jeg tror vi kan lære litt av hverandre. Det blir spennende å jobbe med folk som er opptatt av fag og produkter, sier han. 

Mohamed Abdullahi, Mal Proff

SPENT BUTIKKSJEF: Mohamed Abdullahi er butikksjef for Mal Proffs nye utsalgssted i Oslo. − Jeg gleder meg til å jobbe med fagfolk, sier han.

Foto: Picasa

Fargerike Alexander Kiellands Plass

GJØR HUS TIL HJEM: − Vårt nye konsept handler om å se helheten. Vi skal gjøre hus til hjem. Vår jobb er å inspirere kundene til å fornye mer. Nå handler det ikke bare lenger om maling, sier Stine Solheim i Fargerike.

Foto: Picasa

Åpning av ny butikk

I GREVENS TID: Bare minutter før åpningen kom dørmattene på plass. – Det er mye som må ordnes, sier direktør Terje Langmo, og hjelper til med å få matten på plass.

Foto: Picasa

Lars Petter Rustan, Jordan

GODKJENT: Lars Petter Rustan fra Jordan er på plass for å inspisere penselstativet. − Dette ser bra ut. Mal Proff har plassert våre beste pensler i riktig høyde, sier han og peker på penslene med sølvtupp.

Foto: Picasa

Fargerike fargelegger Oslo

FARGER I BYEN: Fargerike har som mål å fargelegge Oslo. Det skal de gjøre med varer og tjenester fra den nye butikken i Waldemar Thranes gate.

Foto: Picasa

Mer informasjon:

Fargerike

Mal Proff

Relaterte emner

Annonse
IFI annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon. Finn de siste artiklene om dette emnet.

Vi anbefaler
Mer fra Butikk, bank og offentlige lokaler
Annonse
Siste artikler
Nyhetsbrev
Motta tips og ideer!

Vi sender 1-2 ganger månedlig ut nye tips og ideer, register deg her.