IFI Logo

Se det nye gulvet - før det er lagt

Planlegging
Se det nye gulvet - før det er lagt
Chera Westman

Chera Westman
(oppdatert )(Publisert )

Å kjøpe et nytt gulv er både en stor investering og et vanskelig valg blant mange utseender og farger. Nå kan du se det ferdig lagte gulvet - allerede før det er kjøpt!

Følj

Følg ifi.no på Facebook, TikTok og Instagram.

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Dele

Annonse
IFI annons

Nå kan du sitte foran datamaskinen hjemme og velge og vrake blant ulike gulv- og veggmaterialer, og se hvordan stuen eller soverommet vil se ut etter oppussing!

RBI Interiør har i april lansert et digitalt designstudio på nettsidene til varemerkene SAGA Parkett, Kronotex laminat, samt Smartpanel. Via touch-skjermer i enkelte butikker eller foran PC-en hjemme, klikker du deg lett frem til det rommet som skal pusses opp.

Du velger fra et galleri med bilder fra soverom, kjøkken, stue, barnerom og spiserom – eller laster opp et digitalt bilde av ditt eget rom slik det ser ut i dag. 

Raskt tilgjengelig bilde

Deretter kan du med noen få klikk velge blant alle tilgjengelige gulv- og veggprodukter, og får da et realistisk bilde av hvordan interiøret vil se ut etter oppussing. Mye enklere kan ikke valget bli - og sjansen for bli godt fornøyd øker! 

Å få lastet opp et digitalt bilde av ditt eget rom, der vegger og gulv kan byttes ut med parkett, laminat og veggpaneler i ulike farger og strukturer koster 9,99 euro, eller cirka 75 kroner. Normalt tar databehandlingen av bildet kort tid, og innen 24 timer kan du begynne å leke deg med ulike design på vegger og gulv. 

Liten kostnad

– Den lille kostnaden som er forbundet med å få sitt eget rom digitalisert er en liten investering i forhold til å kjøpe et helt gulv, sier forteller Ann Jeanette Myrland, digital markedsfører for SAGA Parkett, Kronotex og Smartpanel.  

– Vi lanserte tjenesten i april og har fått mange gode henvendelser og positive tilbakemeldinger fra både butikker og forbrukere. Butikkene har normalt flere prøver i butikken, men kanskje ikke på hele sortimentet. Dette supplerer de fysiske butikkprøvene på en fin måte, sier hun.

Når nye produkter lanseres, blir de løpende gjort valgbare i Designstudio. 

Mer informasjon:

Relaterte emner

Annonse
IFI annons

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon. Finn de siste artiklene om dette emnet.

Vi anbefaler
Mer fra Planlegging
Annonse
IFI annons
Siste artikler
Nyhetsbrev
Motta tips og ideer!

Vi sender 1-2 ganger månedlig ut nye tips og ideer, register deg her.