Ny kundegruppe
I dag er majoriteten av tapetene fra Harlequin på fiberbakside, men barnekolleksjonene lages fortsatt på papir. Og i disse dager lanseres nok en ny slik kolleksjon med morsomme og detaljrike mønstre som passer både for barn og voksne.
- De lager kanskje markedets beste barnekolleksjoner. Noe av det som er fint med bøkene er at de der også viser frem matchende tekstiler. Dessuten løftes flere av tekstilene ut i en egen bok, sier Geir.
- Harlequin er også flink til å knytte til seg kjente designere som Clarissa Hulse og Orla Kiely. Dessuten har de laget et nytt varemerke, Scion, som lager prisgunstige og aktuelle design, gjerne litt retroinspirert.
Orla Kiely er mest kjent som motedesigner, men arbeider også med andre saker. Alt med et tydelig retro-preg.
- Det har også gitt oss en ny kundegruppe, og en helt ny type forretninger er kommet inn i bildet, forteller Geir, og viser blant annet til Futura på Grünerløkka i Oslo som selger en mix av vintage og nytt, og der den irske designerens tapeter og kjøkkenutstyr selger som varmt hvetebrød til unge, urbane kunder.