Arkitektstudentene har virkelig fått opp øynene for fargenes betydning for å friske oppbybildet. En stor del av dette prosjektet består nemlig av malte overflater. Studentene var altså avhengig av velvillig assistanse fra malingsbransjen for å kunne gjennomføre sine idéer. Nordsjö responderte umiddelbart på henvendelsen og har levert flere hundre liter maling for at prosjektet skulle kunne realiseres.
- Vi har en misjon om å bringe farger inn i folks tilværelse; i tillegg til at vi i henhold til vår filosofi om sustainability, har et sterkt sosialt engasjement for folk og samfunn over hele verden. Dette prosjektet, på Sørenga, er helt i tråd med vår filosofi; nemlig det og forskjønne tilværelsen med farger og arkitektur. Dessuten, er det våre fremtidige arkitekter og designeres engasjement vi ser her. Det er de som skal forskjønne vår tilværelse med form og farger i fremtiden. Derfor synes vi at det var en glede å kunne sponse dette prosjektet med farge og maling, forteller Mette Dahl, Marketing manager i AkzoNobel/Nordsjö.
Det hele har blitt et stilisert landskap, der du kan gå i landskapet fra rundkjøringen ved Mosseveien 24 og ut på broen, hele tiden med utsikt til Barcode, Operaen, Middeladerparken og fjorden.