Selv om papirutgavene fremdeles lever i beste velgående, er det etter hvert flere og flere aktører som velger å gjøre adventskalendere tilgjengelig via sine nettsider. Det kan være spennende premier å hente, og oppslutningen rundt disse aktivitetene øker.
Hos teppeprodusenten Interface har de en klassisk 24-dagerskalender. Der trekker de daglig en heldig vinner av en designpremie, til og med julaften.
- Vi har selv julestemning, og ønsker å overføre den til kundene våre. Samtidig har vi jo et håp om at de skal lære noe om oss underveis, sier Marianne Jakobsen i markedsavdelingen hos Interface.
Malingprodusenten Butinox Interiør har valgt en annen variant av kalenderen på sin Instagram-konto. Der kan man være med i trekningen av interiørrelaterte premier hver søndag i advent, og vinneren kåres to dager senere.
- Vårt budskap er enkelt: vi vil spre enkel fornyelse til folket! Målet er å inspirere folk til å gjøre endringer og fortelle at de ikke trenger å være hverken vanskelige eller omfattende, forteller Jenny Bull-Gustavsen, kategorisjef for Butinox Interiør.