Fargerik uke
Akzo Nobel satser friskt for å engasjere sine ansatte i farger og trender. En kreativ uke, Global Fargeuke (Global Color Week), gikk derfor av stabelen i oktober.
- Dette blir en årlig begivenhet, hvor vi lærer om farger og trender. Og også hvordan vi kan formidle farge inn i hverdagen og livene til folk, sier Mette Dahl som er prosjektansvarlig for arrangement i Norge. Hver dag denne uken bød på ulike temaer. Noen stikkord for dagene var: Verden i farger, Fargenes ABC, Sett farge på arbeidsplassen din, Tilføre farge til omverdenen og Fargefest .
- Vi har hatt trendforedrag ved vår fargedesigner Tale Henningsen, E-learing program som ga større forståelse for fargebruk, og maleverksted for de ansatte der stikkordet var "hjerte". Alle på huset var invitert til å lage sitt eget hjertemaleri som de kunne pynte kontoret sitt med etterpå, forteller Dahl. Hele uka ble avsluttet med er fargerik fest i kantina der jubilanten bød på fargerik dessert og de ansatte kunne kle seg litt ekstra fargerikt.
- Akzo Nobels misjon er "bring colour to peoples lives" - vi skal altså bidra til å gjøre livskvaliteten til mennesker bedre ved hjelp av farger. Vi tror at farger kan på virke vår psyke og innstilling til livet, og kan gjøre hverdagen hyggeligere. For å lykkes med å kommunisere farger, må vi selv ta dette budskapet innover oss. Ikke bare vi i salg og marketing, men også alle de andre avdelingene på huset: lager, regnskap, sentralbord, teknisk etc. Colour Week satte fokus på nettopp farger til egen tilværelse, og aktivitetene skapte høyt engasjement blant våre medarbeidere, sier den fornøyde prosjektlederen.