Tenker nytt
Fra det første laminatgulvet ble produsert i 1979, har Pergo kommet en lang vei. Vi står i showrommet der laminatgulvene vises fram. Men vi må gå svært nærme for å se at det er laminat vi ser på, og ikke tregulv. Og selv når vi står med nysgjerrige blikk bare få centimeter unna, og fingrene våre sklir over den pregede overflaten, er det lett å la seg lure.
– Vi starter fra «scratch» for å finne det beste originale treverket, for så å utvikle design som er enda bedre enn originalen. Det skal ikke bare se ut som treverk, du skal også kunne kjenne sprekkene, strukturen og ujevnhetene i overflaten. Det skal være vanskelig å se forskjell på etterligningen og originalen, forklarer John-Magne.
Så viser han fram den nyeste innovasjonen innen laminatgulvene: Pergo Sensation.
– Med Sensation føler vi at vi finner opp laminatgulvet en gang til. Takket være en innovativ teknikk, kan vi gjenskape treverkets dype furer ned til hver minste detalj. Det gir et utrolig autentisk uttrykk. Med Sensation har vi også endret den tradisjonelle tankegangen om at laminat ikke er vannbestandig. Nå er det nemlig det, forteller John-Magne.
Han tror at det stadige fokuset på innovasjon og nytenkning er mye av grunnen til den store suksessen Pergo har med sine laminatgulv.
LES OGSÅ: Vi lar oss lure av laminat