IFI Logo

Badet: Populært oppusningsprosjekt

Bad og toalett
Badet: Populært oppusningsprosjekt
Julie Hageler

Julie Hageler
(oppdatert )(Publisert )

- Vi pusser ikke opp badet fordi vi må, men fordi vi har lyst, sier Gunn-Helen Øye fra Prognosesenteret.

Innhold

Følj

Følg ifi.no på Facebook, TikTok og Instagram.

Registrer deg her og motta vårt nyhetsbrev, med nye artikler og nyttige tips 2-3 ganger i måneden.

Dele

Annonse

Badet er fortsatt det desidert mest populære oppussingsobjektet blant nordmenn. Dette til tross for at baderommet er husets dyreste rom å pusse opp, ser vi på prisen per kvadratmeter.

Massasjedusjer, boblebad, belysning, fliser, kraner, vasker og dusjkabinett. - Utvalget er enormt og gjør baderommet til det rommet som kanskje er morsomst å pusse opp, sier Øye.  

30 milliarder på oppussing

I år vil nordmenn trolig bruke i overkant av 30 milliarder kroner på oppussing, og den største andelen av dette vil bli brukt på badet.

 - Hele 1 ut av 3 bad skal pusses opp de neste to årene, sier Øye. Aldri før har vi benyttet en så stor andel av inntekten på baderommet som vi gjør nå.

- Folk ønsker å skape sin egen personlig stil på baderommet, og legger mye arbeid ned i den estetiske framtoningen. Det er helt klart at vi ikke pusser opp fordi vi må, men fordi vi har lyst, sier Øye.

Det fins et uendelig utvalg av nye og spennende produkter til badet på markedet, i de lekreste kvaliteter og design. Baderommet har fått en helt annen status enn det hadde tidligere, da det kanskje heller var et rom vi var litt flau over.

- Nå derimot, investerer vi i dyre produkter og god kvalitet. Badet skal definitivt være et rom vi er stolt av, sier Øye.    

Relaterte emner

Annonse

Hei, denne artikkelen er over 2 år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon. Finn de siste artiklene om dette emnet.

Vi anbefaler
Mer fra Bad og toalett
Annonse
IFI annons
Siste artikler
Nyhetsbrev
Motta tips og ideer!

Vi sender 1-2 ganger månedlig ut nye tips og ideer, register deg her.